Niestety okazuje się , że w tym roku również w kraju ceny owoców nie zachęcają do wekowania...
Tak wiec zamiast dżemów robię małe porcje owoców ale w sposób trochę inny.
Uwielbiam owoce do mięs.
W sieci znalazłam swego czasu przepis na czereśnie.
Uprzedzam spodobały mi się składniki ale robiłam to po raz pierwszy, tak więc nie mogę powiedzieć "jest super"



Czereśnie Marynowane
Składniki:
1kg czereśni
0,4l wody
0,4kg cukru
o,1l (setka)octu
ziele angielskie
pieprz w ziarnkach
goździki
gorczyca.



Przygotowanie:
Czereśnie umyć z ogonkami,ułożyć w słoikach,wkładając na dno przyprawy.
Odmierzoną ilość wody zagotować z cukrem i octem.
Gorącą zalewą zalać czereśnie w słoikach, zamknąć i wstawić do pasteryzacji.
Słoki poniżej 0,5l pasteryzować 20min. większe 25min.

Ja zrobiłam 7 słoiczków z 2 kolorów czereśni, na jesieni sprawdzę, które bardziej nam smakują.

To kolejna serwetka na pokrywkę


Link dla chętnych do poprzedniej serwetki i przepisu :)
Za chwilę jade na wieś po porzeczki i jeszcze dzisiaj zrobię kolejne owoce do mięs.
Jak zawsze przygarnę z rozkoszą wypróbowane przez Was przepisy.

Ilość słoików 2010
3+7 =10 słoików :(

3 komentarze:

Florentyna pisze...

Brzmi interesująco, a w słoiczkach wygląda apetycznie, więc pewnie wypróbuję.
Serwetki śliczne.
Bardzo pozdrawiam.

mareju pisze...

Zarówno zawartość słoiczków jak i ich przykryweczki cudowna. Żeby tak moja córka chciała takowe jeść też bym zrobiła.... a t niestty dla mnie samej się nie opłaca robić .
Bardzo lubię do Ciebie zaglądać ,pozdrawiam

Anonimowy pisze...

w tym roku nie robię żadnych przetworów, bo za bardzo zaszalałam rok temu i teraz trzeba to wszystko zjeść :-)za to bezwstydnie ściągam wzory serwetek :-) ładnie potem prezentują się pod filiżanką, oczywiście serwetki a nie wzory :-)))Iwona

Prześlij komentarz

Jest mi miło, że znalazłeś czas na napisanie kilku słów:)
Pozdrawiam Lacrima Marzena