Policzyłam i nie mogę wyjść ze zdziwienia.
Trochę mnie poniosło w tym roku.
Zrobiłam 296 słoików.
To niestety nie koniec nie mam lecza, dyni i grzybków.
Do tego trzeba dodać 12 różnych nalewek.
Sporo to zupełnie nowe przepisy jak czerwona kapusta ze śliwkami lub pomidorki w zalewie solnej, ale jest taki przepis , z którego robie 50 słoików.
Jest bardzo prosty i uwielbiany przez moją rodzinę.

Kolorowa sałatka
-kalafior
-kolorowa papryka
-cebulka mała lub pokrojona w części
-marchewka
-ogórki
Warzywa myjemy i kroimy na spore części. Nakładamy do słoików wartwami.
Zalewa
4 szkalni wody
1 szklanka octu
16 łyżek cukru
1 łyżka soli
Na duży garnek robie 4x wtedy wychodzi całe kilo cukru.
Zagotować gorącą zalewą zalać surowe warzywa pasteryzować około 20min.


Smacznego

11 komentarze:

ticon pisze...

Słoikow mam chyba tyle co Ty, ale nie mam tak pięknej spiżarni :). A mogłabym się przymówić o przepis na tę kapustkę ze śliwką?...

Lacrima pisze...

Oczywiście jutro w pracu zeskanuje ten i na cukienie jest bardzo smaczna już próbowaliśmy.

Anonimowy pisze...

Robią wrażenie te zapełnione półki. Patrząc na tę fotkę robię się strasznie głodna ;)
elkaj

Anonimowy pisze...

Sałatka wygląda pysznie, spróbuję ją zrobić . (Beata)

cyrylla pisze...

Lacrima tam mnie zachęciłaś że 2 dni temu popędziłam do ulubionego warzywniaka i kupiła wszytko co potrzeba na kolorową sałatkę czyli pikle :-)
Zrobiłam trosze inną zalewę- z przyprawami.
Wygląda fantastycznie ! Jak smakuje ? Myślę że wybornie :D

Lacrima pisze...

Tak bardzo się cieszę. Ale kiedyś zrób tak czystą będziesz bardzo zaskoczona wszyscy są że jest taka smaczna ale eksperymenty są świetne sama je uwielbiam. Ta sałatka u nas bardzo często jest dodawana do chińszczyzny. Można zmniejszyć ilość cukru w orginale było 6 łyżek nie 16 ale moja grafomańska pomyłka smakuje rodzinie.

Anonimowy pisze...

ale super spiżarnia, zainspirowałaś mnie i chyba polecę posprzątać moją - już czas.
narazie zrobiłam konfitury i nalewki.
coś podrzucę do Decokreacji. Całuski. Ela K.

Lacrima pisze...

Witaj Elu ale wiesz tak przed 20 nim wyjade :)

Anonimowy pisze...

Lacrima zrobiłam sałatkę wg Twojego przepisu, jest naprawdę smaczna.Teraz wypróbuję kapustę ze śliwkami.Pozdrawiam i podziwiam za świetny blog :) (beti 9)

barbarka888 pisze...

Świetna jest ta sałatka. Zrobiłam około 15 słoików na próbę, oczywiście po kilku dniach otworzyłam jeden: warzywa smakują rewelacyjnie. :)

Florentyna pisze...

Omatuchno, ależ imponująca spiżarnia:-)))
Ile godzin ma Twoja doba???
I znowu skorzystam z przepisu:-)
Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu???
Pozdrowienia.

Prześlij komentarz

Jest mi miło, że znalazłeś czas na napisanie kilku słów:)
Pozdrawiam Lacrima Marzena