W Oslo trwa jesień .
Jako istota ciepłolubna postanowiłam zrobić coś co pomoże mi przetrwać ten okres zimna.
Mitenki zostały zrobione z jednego motka Alpaki 
( jeszcze mi zostało ) .






Dla chętnych opis jak je robiłam.
Najpierw przeczyszczajcie nim zaczniecie robić bo może coś pokręciłam:) 
Nabrałam na druty 3,5 42 oczka.
Przerobiłam na drutach skarpetkowych 3 rzędy oczkami francuskimi.

Potem 7x ten wzór 


Nie bójcie się robić go na okrągło jest jeszcze prostszy 
Nie można przeoczyć zbierania po 2 oczka. 


Znowu przerabiamy 3x wzór francuski.
Nabieramy po 5 oczek z jednej i drugiej strony.


Kolejny wzór pochodzi z książki robótki na drutach. Dodałam łodyżkę do tych kwiatków. 
Robi się ja następująco 11 oczek prawych, narzut, 3 oczka razem, narzut, 11 oczka prawe. 
Tak robimy 5x.



Pamiętajmy ze przy robieniu na okrągło co drugi rząd robimy tak jak oczka schodzą z drutów.
W moich mitenkach zrobiłam palec w bardzo prosty sposób. Na odpowiedniej wysokości przełożyłam 8 oczek na agrafkę a na druga dodałam 8 oczek.
 Powstała dziura na palec.  
Polecam Wam ten kurs tutaj świetnie się układa palec. 
Kurs KLIK
3 białe perełki wrobiłam od razu do wzoru. 
Jak ktoś umie to ok a jak nie zawsze można je doszyć :)
Po zrobieniu wzoru przerabiamy zwykłymi oczkami prawymi tak długo jak chcemy mieć długie mitenki. 
U mnie to 7 rzędów. 
I zakończenie.
 Robiłam z tego filmu ale po raz enty okazuje się ze tak zakończona praca będzie się zwijała.


 Dlatego proponuje przerobić najpierw 3x rząd francuski a dopiero potem to co na filmie. 
Na koniec dorabiamy palec ,przerobiłam chyba 8 razy i zakończyłam tak jak resztę
Dobrze jest przeczytać post przed publikacja :)
Z cieniutkiego moheru dorobiłam "podszewkę" pod ściągacze.

Można trochę wyciągnąć i jest wtedy ciekawy efekt. 
Gdy potrzebujemy dłuższe mitenki można wyciągnąć ja zupełnie.
Jak przy wcześniejszych moich kursach czekam na Wasze uwagi w komentarzach. 
Będę na bieżąco poprawiała jeśli coś jest nie tak. 
Jeśli komuś się uda to czekam tez na zdjęcia wstawię je tutaj z linkiem do Waszego bloga.

Hura pierwsza para wykonana przez Jole.

Super Jolu :) 
Kto następny ??? 

5 komentarze:

barbaratoja pisze...

Stworzyłaś śliczne mitenki, cieszę się,że pokazałaś jak powstawały .

Anula3333 pisze...

Ciekawy wzór. Ja tez z "ciepłolubnych" :) Pozdrawiam ciepło! :)

KonKata pisze...

wyglądają świetnie ale, że drutowa nie jestem to nie potrafię ocenić strony technicznej

ciapara pisze...

Cudowne

Iwona pisze...

Prześliczne mitenki,bardzo romantyczne i kobiece, dzięki za opis przyda się pozdrawiam.

Prześlij komentarz

Jest mi miło, że znalazłeś czas na napisanie kilku słów:)
Pozdrawiam Lacrima Marzena