Połechtana komentarzami o moich jajkach postanowiłam wziąć  się za czerwoną damę.
Wyciągnęłam materiał niteczki i zabrałam się za rozliczanie kanwy.
Raczej nigdy tego nie robiłam ale teraz jakoś tak postanowiłam to zrobić.
I wiecie co?
Piotruś kupił mi za małą kanwę...
Na szerokość jest ok ale na wysokość brak jej 40 krzyżyków.
Jeny właśnie odczytałam na samym dole i małymi literkami że gotowa dama powinna mieć 20/30cm.
Moja na 10 cm ma 30 krzyżyków.
Była by strasznie duża:(
Dzięki Waszej pomocy znalazłam coś takiego.
Myślicie że to dobry rozmiar?
I tutaj moje pierwsze pytanie kanwa jest cudna beżowa ze złotą nitką.
Na pewno znajdę dla niej zastosowanie.
Czy jest taka tylko o troszkę mniejszym splocie?

Co do jajka z fiołkami okazało się, że nie mam ani jednego koloru muliny.
Tak więc jestem zmuszona czekać do kwietnia jak pojadę do kraju.
Do tego zastanawiam się czy tą podstawkę robić tak jak na wzorze czyli nie pasującą do tamtych dwóch czy po prostu przerobić na taką samą.
I oryginalnie są tam białe linie a w dwóch pierwszych złote 
i srebrne.
Myślicie że jak dam srebro zamiast bieli będzie ok?

Jednak nadal nie zrażona grzebałam w pudełku z wszystkim do haftu.
Ostatnio znalazłam kilka małych wzorów i bardzo chciałam coś wyszyć.
Pierwszy z nich to cudna sakiewka z kwiatkami.
Same zobaczcie.


Ale co to za nici?


I czy jest gdzieś ich przelicznik na na DMC lub Anchor?
Innych nie posiadam...
Po przeliczałam sobie fantastyczny ten przelicznik.
Teraz muszę popatrzeć czy coś z tych kolorów mam:)
Czy te nici będę podobne do pierwowzoru?

Trzymając nerwy na wodzy otworzyłam kolejny obrazek.
Od lat moją miłością są koliberki.
Chciałam maleńkie i znalazłam maleńkie do tego z fuksją też moją miłością.


I kolejna katastrofa wzór nie jest czytelny.
Powiem tak jeszcze z 3 lata temu bym to wszystko rzuciła w kąt i nie wracała znowu do haftu przez 15 lat.
Ale teraz proszę Was o pomoc.
Z przelicznikiem, wzorkiem z kolibrami i kanwą.
Uściski Lacrima


Zrozpaczona idę sobie poszukać gotowych wzorów wraz z nićmi ...

24 komentarze:

Beata pisze...

Haft Cię nieźle wciągną. Co do przelicznikow to do obrazka z sakiewką pokazano muliny Dimensions i tu podaję przeliczniki np na DMC http://www.cyberstitchers.com/StitchingTools/ConversionIndexes.asp?view=DimensionsToDMC http://www.cyberstitchers.com/StitchingTools/ConversionChart.asp
Oczywiście trzeba pokombinować bo lekko to nie ma.
Jezeli chodzi o kanwę to zobacz tu http://www.hobbystudio.pl/ trzeba poogladać katalogi, a najlepiej się z nimi skotaktować.
Koliberków i fuksjii nie posiadam
Pozdrawiam Beata

Qra Domowa pisze...

u mnie w pasmanterii była kanwa bezowa ze złota nitką...mogę sprawdzić jej wielkośc... i zobacz do tej pasmanterii moze cos mają http://www.epasmanteria.pl/

Blue pisze...

Jak znam życie wszystko przeliczysz odczytasz i zrobisz cudowne koliberki. Dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych. Serdecznie pozdrawiam i czekam na efekty

Viola pisze...

Ja niestety nie mogę Ci pomóc ,bo sama dopiero zaczynam krzyżykować. A te malutkie obrazki są przeurocze!

aga melnik pisze...

Kochana! Znowu cudeńka pokazujesz! Wydaje mi się, że takie koliberki widziałam tylko w sklepiku Needle&art. Ale może znajdzie się jakaś dobra dusza, która Ci pomoże!? Tego Ci życzę!
Do nasion przymierzam się jak szczerbaty do suchara...Chyba oddzielny post by się przydał, he,he! Zdążę!Buziaki! aga

ANA pisze...

Sakiewka, koliberki cudne będą. :)

Margott pisze...

Lacrimko nie pomoge bo od 8 lat nie uzywam kanwy do krzyzykow, ja "jade" na lnie:(
O przelicznikach Dziewczyny juz pisaly...Na nic sie przydam:(
A......gdybys sprobowala sakiewke wyhaftowac (rzecz jasna w tej samej tonacji) - nicmi cieniowanymi??? mniejszy problem z dopasowaniem kolejnych odcieni...No nie wiem...
Buziaki

molcia pisze...

Ta sakiewka z kwiatami jest po prostu przepiękna ja bym jednak dała biel będzie bardziej widoczna ale to tylko moja sugestia nie znam się całkowicie na hafcie pozdrawiam cieplutko

Lacrima pisze...

Beatko przelicznik świetny:)
Margott pomysł kapitalny ale ja chciałam użyć chociaż kilku nitek jakie już mam. Okazało się to tylko 2 zielenie biel, czerń złoto i jeden róż...
Aga tych nie ma a zamówiłam sobie tam kilka innych obrazków niestety na 6 zamówionych na 4 muszę czekać...
Za to wiem już że do czerwonej damy potrzebuję Aidy 16. Ale w oryginale jest sam beż bez złota.
Nie wiem sama co robić?
Dziękuję za pomoc Lacrima

kasia0210 pisze...

Cudne te hafciki, Ty już na pewno coś wykombinujesz.
Dzięki, że napisałaś mi o tej weryfikacji bo nie wiedziałam, że mam. Już usunęłam.

5.monika pisze...

Nie wiem, czy nie namieszam, ale osobiście nie przepadam za kanwą ze złotem. Ja zamówiłabym gładką, a damie (nawet jeśli nie ma złotej nici we wzorze) dodałabym złote elementy. Namawiałabym Cię również na kanwę 20 ct. Im drobniejsza kanwa tym haft piękniej wygląda. Na 20-tce wyszywasz jedną nitką.
Pozdrawiam serdecznie i biegnę nadrobić zaległości u Ciebie:))

Biała Korona pisze...

Hafciki prześliczne, niestety widzę je po raz pierwszy i nie mam wzorków...

Atena pisze...

Jeny to wychodzi na to ze ja nic nie wiem o mulinach i kanwach,o przeliczniku nie mam pojecia.
Chyba dlatego jak mam jakis wzorek hafuje jednym kolorem hihi
pozdrawiam
ps:teraz juz wiem dlaczego musisz czekac do kwietnia tu u nas tez sa drogie no ale czasem jak brakuje to kupie

Iskierka pisze...

Obrazek z kolibrem przecudny :)

Kasiulka73 pisze...

Niestety nie pomogęCi bo haft to nie moja dziedzina ale najważniejszy byś się nie poddawała !!! Pozdrawiam !!!

Lacrima pisze...

5.monika nie da rady oczęta już nie te:)
Jednak za Twoją namową zrezygnuję z tej ze złotą nicią. Boję się że bęzie cieła nitki a jak lubię długimi wyszywać.
Atenka myslisz Kochana że gdybym ja miała to bym to pisała? Hihihi wiem tylko tyle że że kanwy są różne i nici też:)
Dzięki za wsparcie i porady.
Oczywiście jeśli ktoś ma coś podobnego do tej sakiewki lub małe koliberki to ja chętnię przygarnę wzorek.
Uściski Lacrima

Iwona pisze...

chyba wiem co to za nici ,napisałam na maila

Peninia / Gosia pisze...

Piękne hafty...
Dziękuję serdecznie za odwiedziny i miłe słowa na blogu.
Ciepło pozdrawiam z nutką nadchodzącej wiosny-Peninia*

przyjemnezpozytecznym.blogspot.com pisze...

Przykro ze nie mogę pomóc.Nie jestem biegła w haftach,niestety :(
Ale mogę Ci napisać,że koliberki są dla mnie wyjątkowe.Miałam kiedyś przepiękny sen...Teraz pamiętam jedynie że były w nim koliberki,a ja czułam się jak w bajce...

Jaddis pisze...

Ja ostatno zmagalam sie z krzyzykami w poprzedniej ciazy.Wpadnij pogrzebac w mojej szafie.Moze cos znajdziesz.I na Piotra tak nie najezdzaj bo chlopina z niego dobra!A co do dzisiejszego Panduro to leb peka i rulete mam w oczach do teraz:)

ivoncja pisze...

Marzenko, a dla jakiej gęstości kanwy podany jest rozmiar gotowego obrazka z damą? I skąd Ty wytrzasnęłaś taką kanwę- 30 krzyżyków na 10 cm? To muszą być ogromne krzyżyki przecież! Najrzadsza kanwa, o jakiej słyszałam (aida 10), ma 40 krzyżyków na 10 cm.

Lacrima pisze...

Jaddis co go tak bronisz to przez niego nie możemy się spotkać...A japo prostu muszę zobaczyć co nakupiłaś:)
ivoncja Piotruś kupił ja w Fali jak ją przywiózł to bardzo mi się podobał ten złoty blask ale jakoś nie popatrzyłam na wielkość krzyżyków.
W jednym ze sklepów internetowych znalazłam ten wzór i w opisie jest że ma to być Aida beżowa 16 a rozmiar gotowego obrazka 20 na 30cm.
Coraz bardziej się boję tego obrazka i nie wiem czy nie zrezygnować:(

ivoncja pisze...

Absolutnie nie rezygnuj z żadnego obrazka, zabraniam!!! :)
Po drugie- nie rozumiem, czemu musisz czekać na przyjazd do kraju, żeby kupić muliny? Ja zamawiam nici DMC na Ebay, płacę przez Paypal, przysyłają mi z Filipin i z przesyłką wychodzi taniej niż w pasmanterii za rogiem. Jeśli potrzebowałabyś objaśnień, służę uprzejmie. :)
Co do koliberków- mam kilka tutaj: http://chomikuj.pl/ivoncja/Rob*c3*b3tki+r*c4*99czne+*e2*97*84FREE*e2*96*ba/Haft+krzy*c5*bcykowy/Zwierz*c4*99ta/Ptaki

MADLINE pisze...

Koliberki są cudne.

Prześlij komentarz

Jest mi miło, że znalazłeś czas na napisanie kilku słów:)
Pozdrawiam Lacrima Marzena