Tutaj znajdziecie 1 czesc ktora byla poswiecona zwyklym sciogacza.
Dzisiaj cos ladniejszego.
Juz kilka prac pokazywalam tym wzorem.
Nawet nie wiem jak sie nazywa.
Ja mowie na niego zabki.
Jest swietny do prac robionych na okraglo jak i sweterkow zapinanych.
Tak wyglada gotowy sciagcz.



Nabieramy odpowiednia ilosc oczek.
Przerabiamy 8 rzedow.
Jesli jest to zapinany sweter to odwracamy prace na lewa strone i tutaj zaczynamy robic nasz sciagacz.
1 oczko brzegowe 2 razem , narzut, 2 razem, narzut itd oczko brzegowe.
Ja zawsze robie to na lewej stronie bo jesli zrobie na prawej to mi osobiscie brzydko zamykaja sie oczka i potem po zlozeniu pracy widac te narzuty.
Inaczej jesli robimy na okraglo wtedy oczywiscie robimy to na prwej.


Tak to wyglada na prawej.
Widac bardzo ladne dziurki.
Przerabiamy 8 rzedow .
9 rzad na lewo .
Tak jak widac na zdjeciu.


Teraz czas na szycie.
Jednak znacie mnie nikt mnie nie zmusi do szycia jesli jest to niepotrzebne:)
Jak widzicie da sie to zrobic szydelkiem.


Uzyskujemy ladne zakonczenie.
Musimy bardzo uwazac gdzie szyjemy lub szydelkujemy aby nie bylo tego widac z prawej strony.
Dla osob mniej wprawnych polecam przypiecie tego szpilkami lub nawet fastryge.
To welna i moze nam sie gdzies naciagnac.


Osobiscie bardzo lubie ten sciagacz.
Nic sie nie zawija , ladnie wyglaa i jest super prosty.

Kilka przykladow.
To spodniczka robiona od gory.
Ale w jednym i drugim przypadku siagacz ten na pasie byl zrobiony po skonczeniu pracy.



Moze ktos widzial na Youtube jakis film z tym sciagaczem?
Chetnie go umieszcze tutaj.
Zawsze latwiej jest zrobic cos z filmu.
Podaje kolejne linki jakie znalazlam w komentarzach:)
Antonina pokazuje jak to zrobic bez zszywania.
Link KLIK
A tutaj masa rozpoczec i zakonczen.
Link KLIK

Dzieki za pomoc tak jak pisalam takich postowo znajdziecie mase w sieci.
Te sa bardziej dla mnie ale jak sie komus przydadza to bardzo mnie to cieszy.

Za tydzien polaczenie drutow i szydelka.
2 tygodnie temu przez 2 dni rozwiazywalam ten problem z dziewczynami z forum Maranciaki:)
Udalo sie i wszystko to Wam pokaze.
Buziaki Lacrima.

8 komentarze:

Anstahe pisze...

Bardzo czytelny kursik. Wszystko zrozumiałam i czekam na następne. Pozdrawiam.

Roza G pisze...

Świetny, przydatny kursik:) pozdrawiam.

Basia Nolberczak pisze...

Przydatny kurs:) A może wiesz jak zakończyć robótkę na drutach jersejem żeby brzeg się nie zwijał? Pozdrawiam

Renik pisze...

ślicznie wyglądają takie ząbki. :-)

Iwona pisze...

To jest piękne wykończenie, tylko troszkę grubo wychodzi. Przy prezentowanej spódniczce, to akurat dobrze, pozdrawiam.

mp pisze...

Można też nie szyć, jeśli od tego ozdobnego brzegu zaczynamy robótkę- robimy prowizoryczny łańcuszek, na nim nabieramy oczka, potem tak jak u Ciebie- 8 rzędów, narzuty i 2 razem, znów osiem rzędów i wtedy prujemy prowizoryczny łańcuszek, a trzecim drutem zebrane na drugi drut żywe oczka z początku robótki przerabiamy razem z tymi na drugim drucie-z końca robótki, więc mamy w efekcie zamkniętą ząbkowaną plisę i możemy robić dalej.
Drugi sposób - z nabieraniem oczek- jest tutaj http://www.abc-robotek-na-drutach.com.pl/str/samodzielne_02.html#plisa-zabek2 i tutaj http://uantoniny.blogspot.com/2011/10/wykonczenie-zabkami-2.html

Magda lena pisze...

bardzo ciekawe!

Lacrima pisze...

mp dodalam te linki do posta:)
Iwonka niby tak ale w realu wyglada to fajnie. Oczywiscie nie do kazdej pracy pasuje.
Ciesze sie ze komus oprocz mnie sie to przydaje.
Buziaki Lacrima

Prześlij komentarz

Jest mi miło, że znalazłeś czas na napisanie kilku słów:)
Pozdrawiam Lacrima Marzena